1-advent

1:a advent då.
känns inte alls som det! Var är all julstämning?
men när man pyntat upp lite mer här hemma och julgranen kommit hoppas jag på att det kommer.
Imonn är det första december också! helt konstigt känns inte alls som det, känns typ som.. oktober! och ingen julpyntning på max i år, det får vi inte ha! för det finns dem som kan känna sig utanför då och ta illa upp för att inte dem firar.. hm, men hallå? vi har väl ALLTID firat jul i sverige? då får väl dem som inte firar det respektera det så man kan få ha lite julpynt eller!

Sitter och lyssnar på radion nu, dem spelar en massa jullåtar :D mys!
(borde inte folk som inte firar jul ta illa upp av det också? okej, ja, jag är lite irreterad på dem som sagt att dem tar illa upp av pynten, vi får inte ens ha pepparkakor. fast vi ska nog pynta och lägga pepparkakor i personalrummet iaf ;D... )
ska sätta igång med skolarbete nu. stort religionsuppgitft om kristendom, inte så lätt. har svårt att få ner saker på papper.. hade jag fått prata och ta det muntligt hade det varit enklare... men är nog lättare för mig än dem andra i klassen med tanke på att jag är kristen och då kan mer om det och är lite uppväxt med det.

Hade öppning idag också, jätteroligt :) lugnt och skönt :P men när jag stämplat ut kom massa människor så fick stämpla in igen och räkna kassa två ggr idag! haha
men ska ge mig in i religionen nu så ha det BÄST! / R


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0