Nästan nära dödenupplevelse

När jag körde hem från jobbet innan ikväll och kom ut på E22:a, där det blir hastigheten 100 så gasade ag ju upp och då helt plötslig ser jag att bilen framför mig väjer undan från nåt som ligger på höger körfält. (det var tvåfiligt, precis innan det blir enfiligt) och jag släpper gasen och saktar farten lite och väjer också undan. upptäcker strax däretfter att det bilden väjat åt är stora brädor som någon tappat.  Jag tänker tur att bilen framför upptäckte dem (det var mörkt och inget utmärkt att dem låg där! sjukt farlig.) och sedan får jag syn på en bil som står stil framför mig(på vänster körfält), fortfarande inte utmärkt på nåt sätt och får då tvärnita eftersom bilen som kör framför fått bromsa in och är jämsides med stillastående bilen i detta ögonblick. Läskigt värre, kände hur bilen bara slirade, gled som om det var halt och hade knappt kontroll på bilen. luktade gummi och det var en skärrad rebecka som fick starta om på ettan och köra vidare. Kändes lite som hakan förutom att detta var lite mer oväntat och på riktigt.

 så Tack Gud att inget hände, att jag hann se bilen och hann bromsa in och inte körde in i människorna som stod framför(bakom) bilen eller i bilen. Och att det inte i detta ögonblick var en bil bakom mig.
Kan nån säga mig varför, om man tappat nåt stort och stannar bilen några meter framför, lägger man inte ut nåt som gör att folk blir förvarnade? eller iaf sätter på varningsblinkers? Spec då det är mörkt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0